دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
تصاویر/ مراسم جشن ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی گفت: راز محبوبیت ائمه، اهل بیت، حضرات معصومین، انبیاء و اولیای الهی، عبادت و بندگی خداوند متعال بود و آن ها به هدف آفرینش دست یافته بودند و راز این که در تشییع سردار سلیمانی و شهید حججی و برخی افراد دیگر که یک تشییع بی نظیر می شود و همه طیف ها می آیند همین عمل به وظیفه بندگی در امتداد راز خلقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اسد میرزایی عصر شنبه در مراسم جشن اعیاد شعبانیه که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید از زندگی ائمه معصومین و اهل بیت الگو بگیریم وآن ها را در زندگی خود عملیاتی کنیم تا زمانی که ما را به سوی قبر می برند از اعمال خودمان اظهار پشیمانی نکنیم.

وی اضافه کرد: هدف خداوند متعال از خلقت انسان که از آن به خلیفه الهی یاد می شود رسیدن به تعالی است نه این که فقط در این دنیا به فکر شکم و نفسانیت و جمع کردن ثروت خود باشد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: عبادات ائمه معصومین یکی از بخش هایی است که ما باید در زندگی خود به عنوان الگو قرار بدهیم.

وی گفت: راز محبوبیت ائمه، اهل بیت، حضرات معصومین، انبیاء و اولیای الهی، عبادت و بندگی خداوند متعال بود و آن ها به هدف آفرینش دست یافته بودند و راز این که در تشییع سردار سلیمانی و شهید حججی و برخی افراد دیگر که یک تشییع بی نظیر می شود و همه طیف ها می آیند همین عمل به وظیفه بندگی در امتداد راز خلقت است.

حجت الاسلام میرزایی افزود: خداوند متعال تمام مخلوقات و نعمت های این عالم را برای استفاده انسان خلق کرده است و به جلال و عزت خود قسم یاد کرده که اگر انسان زندگی دنیوی خود را بر اساس خواست الهی تنظیم کند، پروردگار متعال همه موجودات را مامور می کند تا مشکلات او را حل کند و انسان را از خلق بی نیاز می کند.

وی در ادامه به هفته جوان و سالروز ایام ولادت حضرت علی اکبر (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی اکبر (ع) در زمان امام علی علیه السلام به دنیا آمد و هفت سال از دوران زندگی شان را در زمان مولی الموحدین(ع) زندگی کردند و آنچه که در زندگی این شخصیت تاریخ اسلام می بینیم و مشاهده می کنیم، ادب و فروتنی و شجاعت و غیرت، سخاوت و ابهت است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت آذربایجان غربی در ادامه به جنایات معاویه در تاریخ اسلام اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم ترین اقدامات معاویه بعد از شهادت امیرالمؤمنین شیعه زدایی بود و در این راستا نام گذاری نوزدان به نام علی را ممنوع کرد و اگر در خانه ای فرزندی را به نام علی نام گذاری می کردند، خانه را بر سر اهل آن خراب می کرد.

وی افزود: ممنوعیت نقل احادیث دومین اقدام معاویه برای مقابله با اسلام بود و تمام احادیثی که در آن ها پیامبر اکرم به مولا علی علیه السلام سلام فرستاده بودند را حذف کرد و هزاران روایت در فضائل بنی امیه و به نفع معاویه جعل کرد و تمام جنایت ها و فریب ها و دروغ های خود را به خداوند نسبت داد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: لعن علنی امیرالمؤمنین در منابر سومین اقدام معاویه برای مقابله با اسلام و شیعه بود. معاویه در طول حدود چهل سال حکومت خود در شام تمام اذهان را نسبت به مولا علیه السلام تغییر داد و بذر دشمنی را در دلهای آن ها کاشت و بچه هایی که متولد و بزرگ می شدند با دشمنی حضرت بزرگ می شدند و رشد می کردند.

وی افزود: حضرت امام حسین (ع) در عصری که معاویه رشد معنوی بر اساس قرآن و منویات نبی مکرم اسلام(ص) را برای هر انسانی ممنوع کرده بود و کسی حق نداشت اسم فرزند خودش را علی بگذارد، نام فرزندانش را علی گذاشت و همه آن ها در تاریخ به عنوان الگوهای کم نظیر بشریت شدند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha